Založ si blog

Čas predvianočný

Opäť je tu ten predvianočný čas. Vždy ma chytá vianočná nálada s prvým snehom. Bárs aj v novembri. Tento rok mám už tú prvú Vianočnú náladičku za sebou. Je to vina aj počasia. Keďže sa opäť dosť oteplilo a ja mám s Vianocami spojenú tú pravú mrznúcu zimu ako si ju pamätám z detských čias. Vtedy aj u nás na dolniakoch , kde som vtedy žila , nakydalo snehu ešte pred Vianocami a veľa krát sa udržal až do jari. Teraz žijem tu pod horami. Tu kde by som očakávala aj naďalej tú pravú Oravskú zimu. Ale nič také sa nekoná. Škoda. Nemám rada ten pocit jari uprostred decembra. Snažím sa navodiť si Vianočnú atmosféru aspoň vianočnými pesničkami a pečením vianočných koláčikov. No akosi neprichádza. Teda občas sa aj objaví ale len na moment a potom zmizne. Pozerám si predpoveď počasia z nádejou, že možno zajtra sa konečne ochladí a začne padať sneh. No neviem nevyzerá to tak. Ale ja sa  nesťažujem . Veď tá náladička sa zasa objaví. Aj keď možno dva dni pred Vianocami, ale teším sa na ňu. Budem ju čakať pri pečení tých koláčikov a pri zdobení domu vianočnou dekoráciu. Vianoce na Slovenskom vidieku sú predsa len o kúsok vianockejšie. A to nie len čo sa samotných Vianoc týka, ale aj tradícii a zvykov s nimi spojenými. Napríklad také Vianočné koledy. Nikdy som ich nepočula toľko ako tu na Orave. Najznámejšiu koledu, ktorú som poznala než som sem prišla bývať bola Ticha noc, Svätá noc. A tu ich majú teda neúrekom a ešte aj také , ktoré vznikli priamo tu v dedine, takže ich väčšina národa ani nepozná, Sú naozaj pekné.  A tiež taký adventný veniec. Za mojich detských čias sme ho doma nemávali. Tu ho vyrábam každý rok a dokonca si ho nosíme posvätiť do kostola. Po štedrovečernej večeri tu chodia deti koledovať po domoch. Spievajú tie koledy, o ktorých som už vyššie písala a nejedno decko si takto zarobí nejaký ten mešec medenáčov. K tej pravej Vianočnej atmosfére nám chýba už len ten mráz a sneh. Tak hádam sa ho čoskoro dočkáme. Čo ty na to Perinbaba?  Nezaspala si zasa dobu?                                                     Tak si teda užívajte ten čas predvianočný aj Vianočný a aj povianočný.

Pellegrini, Čaputová, Fico, atentát, vyhlásenie

Pellegrini o okrúhlom stole: Ešte zrejme nedozrel čas. Ak nie sú pripravení politici, buďme aspoň my všetci

19.05.2024 10:45

Pellegrini stretnutie parlamentných strán zvolal spolu s Čaputovou po atentáte na premiéra Fica.

pásmo gazy, izrael, palestínčania

Pri izraelskom nálete na tábor Nusajrát údajne zahynulo 20 ľudí

19.05.2024 10:31

Medzi zranenými je aj viacero detí. Záchranári naďalej prehľadávali trosky.

heger, rozhovor, pravda

Heger pre Pravdu: Ako vyzeral špeciálny výcvik premiéra? Okrem ochrancu existuje aj tzv. epizóda

19.05.2024 10:00

Hegerova manželka mala pri strelcovi zo Zámockej šťastie. Bývalý premiér atentát na Roberta Fica ostro odsudzuje.

San Francisco Homeless Lawsuit

V San Franciscu dostávajú alkoholici bez domova bezplatné pivo a vodku. Zachraňujeme životy, tvrdí radnica

19.05.2024 10:00

Zdravotné sestry v motelových izbách poskytujú klientom tri jedlá denne a dostatok alkoholu na uspokojenie ich potrieb v oblasti závislosti, každého však udržiavajú na bezpečnej úrovni intoxikácie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 930x
Priemerná čítanosť článkov: 930x

Autor blogu

Kategórie

Archív